Bolero·Compagnie M·Ileana·La Maison Victor·Straight Grain·Tinny dress

Meterschap maal twee!

Meter zijn vind ik super! En ik heb dubbel geluk want ik ben meter van 2 lieve meiden!

Die worden dan ook goed verwend.  🙂

Deze keer kreeg ik al een echte nieuwsjaarbrief voorgelezen.

Ze is ondertussen 5j en wou al een tijdje een zwierkleedje.

Dus heeft meter er ene gemaakt met net dat tikkeltje extra zwiergehalte.

CSC_0357

Haar huisdier is een lief langharig konijn, dus nogal evident dat ik deze stof koos.

CSC_0381

Het patroon is de Tinny  (Straight Grain) met de afwerking van de Ileana dress (Compagnie M).

Ik gebruikte bruine paspel als accent en dat past goed bij het contrasterende oranje katoen.

De cirkelrok is niet in 4 delen geknipt voor de print, het stoorde niet in het kleed.

CSC_0359

Een poging gedaan met doorlopende print achteraan.

Het kleed is volledig gevoerd met bruine katoen.

Het rokgedeelte in de voering is gerimpeld. Dit heeft een extra zwiergehalte aan de volledige cirkelrok.

CSC_0361

Ik had nog een restje over van het zachte muntgroene breisel (hier al ns gebruikt) en dit gebruikte ik om een bolero vestje te maken.

CSC_0366

Binnenkant is afgewerkt met bijpassende print van Soft Cactus.

CSC_0365

Onderaan heb ik bias gestikt om de cirkelrok af te werken.

CSC_0368

Mijn metekindje was superblij.

Direct gepast, goedgekeurd en niet meer afgedaan die dag.

Kato wil er natuurlijk ook ene… 😉

CSC_0373

Patroon kleed : Tinny (StraightGrain) met kraag en tussenstuk Ileana (Compagnie M).

Stof : Rabbit Race Licht Turquoise van Soft Cactus, afwerking zachtoranje katoen en bruine voering.

Patroon bolero : La Maison Victor.

Stof : muntgroen breisel (Stoffen Van Leuven) en Inca Sunset Mauve (Soft Cactus).

Fournituren : Stoffenkamer.

14 gedachten over “Meterschap maal twee!

  1. Ik heb hier hetzelfde stofje liggen! Ik zou graag zelf aan een simpel A-lijn kleedje willen beginnen want de eerste naailessen zitten er voorlopig op! Kan ik ergens een simpele beschrijving vinden evt stap voor stap met beeldmateriaal? Voering of niet?
    Mijn eerste A-lijn rokje met tricotband is een feit, met een restje maakte ik zelf een haarlint met tips van een blog, toch wel fier op het resultaat! 😊
    Groetjes

    Like

    1. De Tinny vind je bij Straightgrain en de Ileana bij compagnie M. Allebei leveren ze supergedetailleerde fotohandleidingen.
      Als je een handleiding met foto’s voor een basiskleedje wil, kan ik de boeken van Griet De Smedt (Stof Voor Durf het zelvers 1 en zeker 2) aanraden. Mijn eerste pogingen heb ik met de boeken van Griet gemaakt toen ik ook nog niet veel naailessen achter de rug had. Kijk gerust eens rond op mijn blog en je zal zien dat het te doen is.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie